divendres, 29 de gener del 2010

Ave entre Tarragona i Castelló

Quan l’any 2004 els Socialistes vam guanyar les eleccions generals aquesta Diputada va tenir el plaer de ser la representant del nostre territori a Madrid (tal com la gent del carrer ho deia). No nego que jo era novata en tot això de la política, però tampoc nego que tenia i tinc moltes ganes d’aprendre per poder tirar endavant millores per a les meves terres, concretament per a les Terres de l’Ebre. Faig aquesta mena d’introducció per tal de reconèixer que una de les coses que m’ha costat més disgustos aprendre és que las cosas de palacio van despacio. El famós angle d’Alcanar o la variant de l’Aldea, per exemple, són projectes consensuats amb el territori i que pareixia que mai veurien la llum. Recordo les crítiques en un debat sobre pressupostos a la Cambra de Comerç , on s’acusava als socialistes de no fer res per les infraestructures del territori perquè les partides que sortien als pressupostos eren per estudi informatiu i no contemplaven encara obra. Em vaig cansar d’explicar que una de les coses que no es poden comprar amb diners és el temps i que els projectes han de passar una sèrie de fases fins que no comença l’obra i es posa en funcionament. Ara veiem que l’angle d’Alcanar (a pesar de tots els entrebancs que han passat) ja gairebé esta acabat i que la variant de l’Aldea aviat serà una realitat.

I precisament temps és el que necessitem per tirar endavant un altre projecte important per al nostre territori, concretament l’AVE entre Tarragona i Castelló. Un projecte ambiciós que evitarà el coll de botella que actualment es forma en aquest tram . El Ministeri de Foment ha adjudicat aquest mes de gener la redacció de l’estudi informatiu que definirà la nova via, amb una longitud de 190 Km. Aquest estudi ha d'acabar-se en 24 mesos i ha d’anar acompanyat de la Declaració d’Impacte Ambiental. Es preveu licitar el projecte constructiu a principi de 2012. L’estudi ha estat adjudicat a Iberinsa per un import de 1,6 M€.

Aquesta nova plataforma ferroviària permetrà separar el trànsit de mercaderies i passatgers i connectar amb l’AVE Barcelona-Madrid. La futura línea d’alta velocitat del corredor del Mediterrani suposarà un pas de gegant en les comunicacions i marcarà un abans i un després en la xarxa d’infraestructures a Catalunya. Aquesta infraestructura trenca amb la concepció radial de l’alta velocitat imposada pels governs del PP i aposta decididament pel corredor del Mediterrani, estratègic per al desenvolupament i la competitivitat de les nostres terres.

A pesar de la crisi, el Govern central treballa perquè l’obra pública creï ocupació i, sobretot, millores per als ciutadans. És cert que he après que las cosas de palacio van despacio,però no és menys cert que també he après que es treballa sin prisa, pero sin pausa.


Lluïsa Lizàrraga Gisbert.
Diputada pel PSC al Congrés dels Diputats a Madrid