dijous, 16 de juliol del 2009

El DPTOP sotmet a informació pública els estudis d'una nova carretera entre Riba-roja i Mequinensa

El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’inici d’informació pública dels estudis d’una carretera de nova construcció que unirà Riba-roja d’Ebre i Mequinensa, passant per Almatret. Aquesta actuació permetrà obrir una nova via de comunicació entre Catalunya i l’Aragó, que tindrà una longitud de 30,7 quilòmetres i comportarà una inversió estimada en 54,2 MEUR.

Amb l’objectiu de millorar les comunicacions i potenciar el desenvolupament econòmic a la zona, s’ha impulsat la construcció d’una nova carretera que uneixi Riba-roja d’Ebre (Ribera d’Ebre) i Mequinensa (Baix Cinca), passant per Almatret (Segrià). Amb aquesta actuació, que s’emmarca en el pla Miner del Ministeri d’Indústria per al desenvolupament alternatiu de les comarques
mineres, es configura un nou eix de la xarxa comarcal, que dóna continuïtat al condicionament realitzat a la carretera entre Flix i Riba-roja d’Ebre, així com a la variant d’aquesta població. Així mateix, es donarà una sortida a la població d’Almatret, que actualment només està comunicada per la carretera LV-7046.
El traçat ara en exposició pública té una longitud, segons l’opció considerada més adient, de 30,7 quilòmetres de longitud. La carretera que es planteja té una amplada de vuit metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres. Per a la seva construcció, els estudis estimen un pressupost de 54,2 MEUR.
El punt inicial de la nova carretera se situa passat el riu i el nucli urbà de Riba-roja d’Ebre, a partir del pont construït en el marc del pla PENTA (Pla d’Emergència Nucelar de Tarragona), i el punt final, al pont de l’Arbora sobre l’Ebre, accés a Mequinensa. En el traçat es poden distingir els trams següents:

• Entre Riba-roja d’Ebre i Almatret: Aquest tram inicial té una longitud de 9,2 quilòmetres. Els estudis analitzen dues opcions de traçat, entre les quals es planteja com a més òptima la situada més a l’est, que és també la més curta. A la intersecció a’ccés a Almatret, es preveu la formació d’una rotonda per a canalitzar els moviments.

• Entre Almatret i el límit amb Seròs: Aquest tram té una longitud de 5,5 quilòmetres, entre Almatret i la zona de pas del Reg del Segrià Sud al límit entre els termes d’Almatret i Seròs, al barranc de l’Aiguamoll.

• Entre Seròs i Mequinensa: El tram final de la nova carretera té 16 quilòmetres. S’estudien dues alternatives de traçat per aquest tram; una passa pel sud, al costat del riu Ebre, i l’altra –presentada com a més adient, atès l’impacte de la primera sobre la zona de ribera– passa més cap al nord i arriba fins al camí, paral·lel al riu Ebre, que uneix la Granja d’Escarp i Mequinensa. En l’encreuament amb aquest camí, es preveu una rotonda de connexió.
Finalment, el projecte inclou el condicionament d’aquest camí, en una longitud de 2,5 quilòmetres, fins al pont de l’Arbora, que serveix d’accés al nucli de Mequinensa.