dijous, 19 de març del 2009

"És el moment de lliurar la batalla pel traçat de l'A-68 per Catalunya"

El president de la Cambra de Comerç, José Luis Mora, i el senador Joan
Sabaté han informat avui de la reunió mantinguda amb el secretari d'Estat de Planificació Víctor Morlan que titllen de positiva

El president de la Cambra de Comerç de Tortosa, José Luis Mora, i el senador de l'Entesa Catalana de Progrés, Joan Sabaté, han informat avui de la reunió mantinguda aquest dimarts passat amb el secretari d'Estat de Planificació del Ministeri de Foment, Víctor Morlan. En el transcurs de la reunió, tots dos van reiterar la posició de les Terres de l'Ebre per tal que la connexió de l'A-68 es faci a través de l'Eix de l'Ebre a la vegada que es desdobli la N-420, que a través de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre dóna sortida al camp de Tarragona, el que s'ha vingut anomenant l'opció catalana. “És el moment de lliurar la batalla pel traçat de l'A-68 per l'Ebre i la N-420”, han assenyalat, “davant la mobilització legítima que s'està produïnt al país Valencià, cal treballar plegats perquè finalment l'opció catalana sigui la que es desenvolupi. El nostre territori necessita d'aquesta infraestructura, és vital per al nostre creixement i hem de treballar plegats perquè així sigui”.

En aquest sentit, Mora ha recordat, de la mateixa manera com li van explicar a Morlán, que l'opció catalana és la més econòmica i la que menys impacte medioambiental pot originar. I és que aquesta opció només representaria per part de l'Estat la realització de l'obra des de Valdeargorfa fins a Gandesa, ja que a partir d'aleshores, seria la Generalitat la que assumiria tant el desdoblament de la C-43 fins a Benifallet, com la de l'Eix de l'Ebre fins al Port dels Alfacs. I només caldria afegir desdoblar la N-420. Tal com ha explicat el senador Sabaté, aquesta opció és anàloga a l'antiga via romana que discurria per un corredor natural, una opció molt més adequada medioambientalment que el fet de fer un nou traçat que hauria de passar necessàriament pels Ports a Morella, un pas molt més difícil de superar orogràficament.
D'altra banda, també han recordat que tant València com el Camp de Tarragona ja estan connectats amb l'Aragó mitjançant vies ràpides de comunicació.

Sabatè ha insistit en la importància d'aquesta connexió per recuperar el paper històric de cruïlla de les Terres de l'Ebre i ha insistit en què cal treballar per la doble sortida, per l'eix de l'Ebre i la N-420.

Reunió a Gandesa
Les accions per aconseguir la sortida de l'A-68 al mar per l'Ebre i la N-420 continuaran. Així, José Luis Mora ha anunciat que aquest mes d'abril es realitzarà una trobada de suport a l'opció catalana a Gandesa, a la qual estan convidats tots els alcaldes, els parlamentaris i els delegats del Govern a l'Ebre i a Tarragona per tal de mostrar l'adhesió al document conjunt que han redactat les quatre cambres (Tortosa, Reus, Valls i Tarragona) en què es reivindica la doble sortida per Catalunya de l'A-68.