dijous, 13 de gener del 2011

ENHORABONA XAVI!!! PERÒ ARA ETS EL DELEGAT


Ens deia el President Mas que a la seva administració volia “els millors”. Ja se sap que això dels millors és segons els ulls amb què es mira. És evident, però, que el cas del desplegament del Govern a l’Ebre, i més concretament amb el nomenament de Delegat del Govern, aquesta proclama no és compleix en cap cas, almenys als meus ulls.

Tots saben, i sinó ja els ho dic jo ara mateix, que Xavi Pallarés i jo mai hem pensat igual, ni hem fet les mateixes coses, ni de la mateixa manera, ni tan sols les intencions són les mateixes. De fet sempre he proclamat, i proclamo també avui, que si d’alguna cosa estic content és de ser totalment diferent de Xavi Pallares. És, en conseqüència ben lògic, que per a mi, és el pitjor Delegat del Govern que puguem tenir a l’Ebre. Això, però, no treu que avui li doni l'enhorabona i li desitgi sort i encert.
El President de la Generalitat ha nomenat a tots els Presidents territorials de CiU. Quina casualitat que aquests siguin els millors. És aleshores ben clar que amb aquestes designacions el que busca és el control polític al territori, d'acord amb els interessos del seu partit. Veurem però, si aquests interessos són els del país i del nostre estimat i necessitat territori.

És indiscutible que Xavi és una persona que ha fet grans mèrits per a CiU i que compleix a la perfecció aquest perfil. És treballador i espavilat sense cap dubte, però ningú em sabria enumerar un sol fet seu en benefici de Catalunya, del nostre territori o de la seva gent. Ara és la seva oportunitat.

Avui, però, és el nostre Delegat del Govern, també el meu. Ho és en un temps difícil i molt complicat on cadascú ha de treure el millor de si mateix i, a més, tenir sort. Xavi sap que pot ser el Delegat de tots o ser només el guardant dels interessos de CIU al territori. Ell ha de triar.

Si la tria és la de ser el Delegat del Govern de tots, fins i tot jo estaré al seu costat. És la seva oportunitat, però també ho és, per necessitat, la de la gent de l’Ebre. Seria en conseqüència la nostra obligació donar-li aquest suport pel bé de la nostra gent i de la nostra societat, més en aquests temps que ens toquen viure.
Avui, el meu desig és donar-li l’enhorabona al nou Delegat. Voldria, però, que entengués el que li vull dir. I és que és el nostre Delegat del Govern. Sí, el de “tots”.


JOAQUIM PALADELLA CURTO

ALCALDE DE BATEA