divendres, 2 d’octubre del 2015

100 dies de govern, 100 dies perduts a Alcanar

Article d'Albert Alarcón, portaveu del PSC a l'Ajuntament d'Alcanar, publicat a Més Ebre
Segueixen les excuses a l’Ajuntament d’Alcanar i la recerca de culpables a la inacció de govern. A més, escampant falsedats a l’últim número del butlletí municipal. Segons l’article del partit al govern, textualment: “Hem vist un nou regidor fent polítiques velles, polítiques de crear confusió i sembrar dubtes...Regidor que durant la campanya anunciava de manera populista rebaixes en els retribucions als polítics i als grups municipals i que ara ni en l’ajuntament ni en Consell Comarcal practica el que predicava amb vehemència durant la campanya electoral”.
Bé, un servidor, desprès de la lectura d’aquest article del partit al govern, amb sensació d’estar llegint una vinyeta còmica, he de dir que no em sorprenen aquestes maniobres des del partit al govern, presumptament expert en aquest tipus de maniobres polítiques de distracció i de buscar culpables allò fan i a allò que no fan.
Com qui calla atorga i no és el cas, he de dir diverses coses al respecte. La primera és que no hi ha velles formes de fer política. Política o se’n fa o no se’n fa, la política neix no s’estudia  i allò que menys fa el partit que governa és fer política, fa de tot menys política. Perquè si fer política és no contestar instàncies, tenir el poble brut, no convocar regularment plens ordinaris, no convocar regularment les comissions informatives ordinàries mensualment;  si ser polític és fer-se moltes fotos però treballar poc, no governar i només fer oposició des del govern, els vull dir ciutadans i ciutadanes del meu poble que jo no vull fer política ni ser polític. Perquè fer política és treballar pel teu poble per vocació no per professió, per a mi fer política és buscar solucions concretes a problemes concrets, és ser transparent en la acció de govern, consultar la ciutadania per les accions importants de govern, governar per a tots, independentment de la seva procedència, ideologia, situació econòmica o personal, etc.
Dit això, ara anem a per la segona part de la referència que es feia a aquest regidor, que tot i que no m’anomenen sóc jo, ja que era el meu partit i jo mateix qui pregonava la baixada de sous i aportacions a partits. Les aportacions a partits ja la van fer ells en el primer ple en què van tenir l’opció i bé que em sembla, encara les baixaria més, però la majoria absoluta la tenen ells. En referència als sous he de dir que lamento que l’equip de govern presumptament no hagi visitat l’oculista últimament, ja que un servidor va fer un comunicat el dia 7 d’agost mitjançant  les xarxes socials, i que no me diguin que no me segueixen que els tinc a la majoria com a “amics”, amics de les xarxes socials, cosa que està de moda.  El comunicat deia el següent:
“Davant alguns comentaris apareguts tant a les xarxes socials com a peu de carrer he de dir el següent:
- Com a President de la Fundació Montsià el meu salari és: 0 €
- De l'Ajuntament no tinc cap sou fix, és per assistències a plens, comissions informatives, junta de portaveus i fins ara no he cobrat encara 1 euro. El mes que cobri i que superi el salari mínim interprofessional (648,60), que és el que vaig prometre en campanya electoral, la diferència entre el percebut net i el salari mínim interprofessional serà donat personalment per mi a Entitats i Associacions sense ànim de lucre i amb tasca social.
- Del Consell Comarcal del Montsià no tinc cap sou fix, és per assistències a plens, comissions informatives, junta de portaveus, etc. Els plens son bimensuals. Fins ara no he cobrat ni 1 euro.
- Si un mes la suma d’allò percebut entre el Consell Comarcal i l'Ajuntament supera el Salari mínim interprofessional (648,60), la diferència entre el percebut net i el salari mínim interprofessional serà donat personalment per mi a Entitats i Associacions sense ànim de lucre i amb tasca social.
Jo compleixo el programa electoral amb què em vaig presentar a les eleccions municipals, no cobraré més de 648,60 € al mes.”
Potser no els havia quedat clar? Doncs es veu que no.  Després busquen fer comparacions amb antics líders polítics locals, dient que si aquest o aquell. Qui si els teus antecessors tal o si qual. Senyores i senyors de l’equip de govern, el meu nom és Albert Alarcón Fibla, faig política, sóc polític vocacional i no professional com altres i per molt que em diguin i per molt que facin per entorpir la meva tasca política, ni m’amagaré ni renunciaré a fer allò que em dicta el cor, que és treballar pel meu poble, informar al meu poble del que passa i defensant els interessos de la ciutadania.