dimarts, 29 de gener del 2013

El PSC de Tortosa reclama la integració tarifària del transport públic per abaratir el bitllet i millorar el servei


Els socialistes denuncien que el projecte de llei de taxes judicials impedeix l’accés a la justícia en condicions d’igualtat 

El Grup Municipal Socialista a l’Ajuntament de Tortosa ha entrat una moció amb vista al ple ordinari de dilluns vinent per tal de reclamar al govern de la Generalitat la integració tarifària del transport públic per abaratir el bitllet i millorar el servei. Els socialistes han recordat l’aposta de l’anterior govern per potenciar el transport i la mobilitat al territori que marcava el 2012 com la data per fixar la integració tarifària, un compromís que l’actual govern ha oblidat. Els socialistes també ha instat al govern a permetre l’expedició de bitllets d’anada i tornada dels trens regionals a quinze dies, tot recordant que el servei de rodalies és competència de la Generalitat de Catalunya.   

Els socialistes han informat que a les Terres de l’Ebre, el 93,3% dels desplaçaments són entre localitats interiors del territori. La distància mitjana que es recorre és de menys de 25 km, i hi ha un 6,7% de desplaçaments fora del territori. Una altra dada a tenir en compte és que el transport públic, tant ferroviari com viari, és d’un 2,5%, un dels percentatges més baixos de Catalunya. Segons el portaveu del grup, Antoni Sabaté, aquest fet es deu a una oferta “insuficient i poc atractiva que no es correspon amb les necessitats reals existents, amb preus cars i desmotivadors”. 

Quant al transport per carretera, Sabaté ha recordat també que la freqüència des de Tarragona a Reus és de 55 expedicions; fins a Valls, 32 i de 17 fins al Vendrell, mentre que des de Tortosa a Amposta n’hi ha 17; fins a Gandesa, 4 i fins a Móra d’Ebre, 3. També força gràfic és el cost per no disposar d’integració tarifària, ja que mentre que entre Tortosa i Alcanar, és de 3,36 euros, des de l’Hospitalet a Tarragona, amb els mateixos quilòmetres, el preu és d’1,10. “És una situació que cal corregir”, ha subratllat Sabaté, recordant que l’anterior govern va assegurar un model intern perquè tots els pobles estiguessin connectats amb la capital de comarca i aquesta amb la capital del territori, augmentant les expedicions a la zona litoral.  

Per aquest motiu, des del PSC es reclama que s’impulsi l’Autoritat Territorial de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, un compromís fixat per l’anterior govern, com han esmentat, per al 2012. “Si Tortosa, Móra d’Ebre, Amposta o Flix que tenen transport urbà formen part d’aquest ens un veí o veïna de qualsevol d’aquests municipis que hagi d’anar a l’hospital Verge de la Cinta, per exemple, podrà desplaçar-se amb un únic bitllet des de la seva població fins a Tortosa i allí mateix agafar el servei que el duu a l’hospital, amb un cost de 0,60 euros”, ha apuntat.  Amb la integració tarifària, cal destacar també, el cost del trajecte Tortosa-Jesús-Roquetes, que avui és d’140 euros, s’abaratiria fins als 0,60. 



Amb vista al proper ple, el PSC també ha presentat una moció per denunciar el projecte de llei de regulació de taxes judicials del govern del PP perquè  impedeix l’accés a la justícia en condicions d’igualtat i deixa indefensos la majoria de ciutadans. “Aquesta llei expulsa de l'accés a la Justícia les classes mitjanes i populars, que es veuran obligades a pagar taxes desproporcionades”, ha reblat Sabaté. 

Els socialistes també presenten una moció instant al Govern català a fer efectiu l’exercici del dret a decidir per tal que els ciutadans i les ciutadanes de Catalunya puguin decidir el seu futur polític col·lectiu. Tal com ha explicat Sabaté, la moció exposa que “Catalunya té, per raons de legitimitat democràtica, caràcter de subjecte polític i podrà exercir el seu dret a decidir de forma acordada entre els governs català i espanyol, a través d’un referèndum, en el marc de la legalitat, en el qual es plantegi una pregunta clara i a la qual s’hagi de respondre de forma inequívoca”.