Joan Ruiz: “En cas de fer-ho possible aconseguiríem millorar la circulació –evitant els col·lapses que ara sovint es produeixen- i reduir la sinistralitat en aquesta carretera”
El grup socialista ha presentat una proposició no de llei al Congrés dels Diputats en què es demana al Govern que s’alliberi del trànsit de vehicles pesants de quatre eixos o més el tram de la N-340 entre l’Hospitalet de l’Infant, a la província de Tarragona, i Cabanes, municipi de la província de Castelló. Aquesta proposta del grup socialista serà debatuda a la Comissió de Foment del Congrés.
Segons el diputat socialista Joan Ruiz, “la proposta va en la línia de la que va presentar el grup socialista al Parlament i que es va aprovar ahir a la Comissió de Política Territorial. Volem que s’apliqui a Tarragona el que ja s’aplica a Girona des del mes d’abril de l’any passat, quan es va prohibir la circulació de camions de gran tonatge pel tram gironí de la N-II, uns camions que ara són desviats a l’AP-7.”
“Crec que és una mesura encertada, que a Girona ha donat uns bons resultats, i que en cas de ser aplicada a Tarragona permetria un doble objectiu: millorar sensiblement la fluïdesa del trànsit, en especial per als veïns dels municipis de la zona afectada, i, en segon lloc, reduir la sinistralitat i el nombre d’accidents en aquesta via,” Cal recordar que l'N-340 és una de les carreteres del país que registra una sinistralitat més alta en el conjunt de la xarxa viària.
“Els socialistes liderem aquesta reivindicació de la zona que entenem que és fàcil de satisfer si el Govern del PP té la voluntat política per a fer-ho, ja que tindria un cost econòmic zero per a l’Administració. El que no pot ser és que el PP continuï menystenint Tarragona situant-la a la cua de les inversions, ja que és una de les províncies on les inversions directes del Govern en el marc dels Pressupostos Generals de l’Estat més han baixat amb el govern de Rajoy".
En aquest sentit, el diputat socialista ha recordat que amb el PP les inversions a Tarragona han davallant en un 36%, passant d’una mitjana inversora de 511 milions d’euros amb el Govern socialista a tan sols 325 milions d’euros amb el Govern de Rajoy.