El Parlament de Catalunya va aprovar el 28 de novembre la nova Llei de l’Agència Catalana de Turisme. La importància del sector turístic al nostre país és creixent i avui podem afirmar que se situa com un dels àmbits més punters de l’economia catalana. La presa de consciència dels professionals i de la població sobre la importància i la riquesa econòmica que genera la dinàmica turística al nostre país han donat com a resultat la posada en funcionament d’iniciatives publiques i privades que ens han portat a la situació actual. Malgrat això la maquinària no ha de parar. Hem de tenir en compte l’evolució de la demanda que ens porta a impulsar noves vies i noves iniciatives. L’interès pels valors paisatgístics, és a dir, el turisme de natura, i l’interès també creixent pels valors culturals i patrimonials amplien l’horitzó turístic més enllà de l’oferta de sol i platja. Les nostres terres gaudeixen, justament, d’aquests valors. Un gran potencial quant al turisme de natura, amb els parcs naturals del Delta i dels Ports, així com tot el que envolta el riu Ebre, i el conjunt patrimonial i cultural de moltes poblacions, com ara Tortosa.
Tenim tot el necessari per poder articular una oferta turística diferenciada, pròpia i atractiva, una oferta turística integral on els elements naturals, patrimonials, culturals i tradicionals s’han de potenciar amb la promoció adequada, amb les inversions necessàries i amb la cooperació i coordinació de les administracions publiques i les empreses privades.
Un dels objectius és equilibrar el desenvolupament de l’activitat al llarg del any, per no estar sotmesos a les puntes d’afluència estacionals. Però no hem d’oblidar, en plantejar els nous reptes, aspectes tant importants com la protecció i la conservació dels nostres principals actius, i així hem de garantir que les polítiques de promoció i desenvolupament econòmic, sobretot en el sector turístic, siguin sostenibles i respectuoses amb el Medi Ambient. Hem de vetllar també per l’equilibri territorial, és a dir, que destinacions amb potencial per desenvolupar rebin l’impuls necessari.
L’Agència Catalana de Turisme ha de permetre, sobretot, desenvolupar noves polítiques i dinàmiques que permetin incrementar la productivitat i l’eficiència en la promoció turística del país, garantint els criteris de qualitat i situant la marca Catalunya al capdavant de les ofertes turístiques a nivell internacional i convertir-nos en referent del turisme de qualitat i innovador. Tot això, garantint l’equilibri territorial, coordinant la promoció de les diferents marques, posant en relleu les particularitats d’identitat pròpia com a valor afegit per al conjunt català. La marca Terres de l’Ebre té encara, dins d’aquest marc, molta feina a fer per assolir els objectius marcats i fer-se un lloc de privilegi entre la resta de marques turístiques.
Amb l’Agència Catalana de Turisme disposarem d’un ens autònom, àgil i alhora participatiu. Ha de permetre unificar criteris i esforços, necessaris per a assolir els objectius marcats. Les Terres de l’Ebre han de sortir-ne beneficiades, tot permetent que finalment es dugui a terme una política turística organitzada i amb recursos per avançar més en aquest sector que pot i ha de ser un dels pilars de la nostra economia.
Tenim tot el necessari per poder articular una oferta turística diferenciada, pròpia i atractiva, una oferta turística integral on els elements naturals, patrimonials, culturals i tradicionals s’han de potenciar amb la promoció adequada, amb les inversions necessàries i amb la cooperació i coordinació de les administracions publiques i les empreses privades.
Un dels objectius és equilibrar el desenvolupament de l’activitat al llarg del any, per no estar sotmesos a les puntes d’afluència estacionals. Però no hem d’oblidar, en plantejar els nous reptes, aspectes tant importants com la protecció i la conservació dels nostres principals actius, i així hem de garantir que les polítiques de promoció i desenvolupament econòmic, sobretot en el sector turístic, siguin sostenibles i respectuoses amb el Medi Ambient. Hem de vetllar també per l’equilibri territorial, és a dir, que destinacions amb potencial per desenvolupar rebin l’impuls necessari.
L’Agència Catalana de Turisme ha de permetre, sobretot, desenvolupar noves polítiques i dinàmiques que permetin incrementar la productivitat i l’eficiència en la promoció turística del país, garantint els criteris de qualitat i situant la marca Catalunya al capdavant de les ofertes turístiques a nivell internacional i convertir-nos en referent del turisme de qualitat i innovador. Tot això, garantint l’equilibri territorial, coordinant la promoció de les diferents marques, posant en relleu les particularitats d’identitat pròpia com a valor afegit per al conjunt català. La marca Terres de l’Ebre té encara, dins d’aquest marc, molta feina a fer per assolir els objectius marcats i fer-se un lloc de privilegi entre la resta de marques turístiques.
Amb l’Agència Catalana de Turisme disposarem d’un ens autònom, àgil i alhora participatiu. Ha de permetre unificar criteris i esforços, necessaris per a assolir els objectius marcats. Les Terres de l’Ebre han de sortir-ne beneficiades, tot permetent que finalment es dugui a terme una política turística organitzada i amb recursos per avançar més en aquest sector que pot i ha de ser un dels pilars de la nostra economia.