dimarts, 8 de gener del 2008

La nova Llei de l’Agència Catalana de Turisme i les Terres de l’Ebre


El Parlament de Catalunya va aprovar el 28 de novembre la nova Llei de l’Agència Catalana de Turisme. La importància del sector turístic al nostre país és creixent i avui podem afirmar que se situa com un dels àmbits més punters de l’economia catalana. La presa de consciència dels professionals i de la població sobre la importància i la riquesa econòmica que genera la dinàmica turística al nostre país han donat com a resultat la posada en funcionament d’iniciatives publiques i privades que ens han portat a la situació actual. Malgrat això la maquinària no ha de parar. Hem de tenir en compte l’evolució de la demanda que ens porta a impulsar noves vies i noves iniciatives. L’interès pels valors paisatgístics, és a dir, el turisme de natura, i l’interès també creixent pels valors culturals i patrimonials amplien l’horitzó turístic més enllà de l’oferta de sol i platja. Les nostres terres gaudeixen, justament, d’aquests valors. Un gran potencial quant al turisme de natura, amb els parcs naturals del Delta i dels Ports, així com tot el que envolta el riu Ebre, i el conjunt patrimonial i cultural de moltes poblacions, com ara Tortosa.
Tenim tot el necessari per poder articular una oferta turística diferenciada, pròpia i atractiva, una oferta turística integral on els elements naturals, patrimonials, culturals i tradicionals s’han de potenciar amb la promoció adequada, amb les inversions necessàries i amb la cooperació i coordinació de les administracions publiques i les empreses privades.
Un dels objectius és equilibrar el desenvolupament de l’activitat al llarg del any, per no estar sotmesos a les puntes d’afluència estacionals. Però no hem d’oblidar, en plantejar els nous reptes, aspectes tant importants com la protecció i la conservació dels nostres principals actius, i així hem de garantir que les polítiques de promoció i desenvolupament econòmic, sobretot en el sector turístic, siguin sostenibles i respectuoses amb el Medi Ambient. Hem de vetllar també per l’equilibri territorial, és a dir, que destinacions amb potencial per desenvolupar rebin l’impuls necessari.
L’Agència Catalana de Turisme ha de permetre, sobretot, desenvolupar noves polítiques i dinàmiques que permetin incrementar la productivitat i l’eficiència en la promoció turística del país, garantint els criteris de qualitat i situant la marca Catalunya al capdavant de les ofertes turístiques a nivell internacional i convertir-nos en referent del turisme de qualitat i innovador. Tot això, garantint l’equilibri territorial, coordinant la promoció de les diferents marques, posant en relleu les particularitats d’identitat pròpia com a valor afegit per al conjunt català. La marca Terres de l’Ebre té encara, dins d’aquest marc, molta feina a fer per assolir els objectius marcats i fer-se un lloc de privilegi entre la resta de marques turístiques.
Amb l’Agència Catalana de Turisme disposarem d’un ens autònom, àgil i alhora participatiu. Ha de permetre unificar criteris i esforços, necessaris per a assolir els objectius marcats. Les Terres de l’Ebre han de sortir-ne beneficiades, tot permetent que finalment es dugui a terme una política turística organitzada i amb recursos per avançar més en aquest sector que pot i ha de ser un dels pilars de la nostra economia.