El projecte que va costar prop de 900.000 euros no ha estat utilitzat pràcticament per cap entitat del municipi
El grup municipal del PSC a l’ajuntament d’Amposta ha volgut denunciar públicament el fracàs del Projecte Amposta Ciutat Digital que havia per de servir per dinamitzar la comunitat educativa ampostina, les entitats locals i el sector empresarial i comercial de la ciutat, i dotar-les d’eines telemàtiques per a les seves necessitats. El portaveu, Antoni Espanya, ha recordat que “concretament, en el cas de la comunitat empresarial el portal havia de donar eines per fer botigues i mercats virtuals, un objectiu que l’equip de govern actual, sis anys després de la posada en marxa del projecte, ha hagut de tornar a contractar de cap i de nou”.
Segons dades facilitades pel propi Ajuntament, arran d’una moció presentada conjuntament per tots els grups de l’oposició al febrer del 2103, en que es demanava una auditoria de l’estat de les actuacions vinculades a Amposta Ciutat Digital, el projecte que es va desenvolupar entre els anys 2004 i 2007, va comptar amb un finançament total de 898.284 euros, aportats en un 50 % per la Generalitat, un 25 % per l’Estat i un 25 % per l’Ajuntament. Espanya ha explicat, a més, que el 70 % aproximadament de la despesa es va emprar en la construcció d’una xarxa de telecomunicacions de banda ampla, consistent en la construcció de dues anelles de fibra òptica que connecten la major part dels edificis municipals entre ells a nivell telemàtic. El 30 % restant, però, uns 270.000 euros, es van destinar a la creació de les comunitats ciutadana, educativa i empresarial abans esmentada.
Espanya ha explicat que l’auditoria elaborada pels tècnics municipals informava que els objectius no s’han complert a causa d’una “falta d’implicació ciutadana” i per “la ràpida obsolescència tecnològica per l’aparició de les xarxes socials i els serveis de missatgeria gratuïta.”
Per tot això, el portaveu socialista ha estat molt contundent en denunciar el fracàs del projecte. “Considerem que el projecte ha fracassat principalment per la manca de planificació i previsió, per una banda, i per la manca de dinamització per l’altra, per part dels responsables polítics cap als possibles beneficiaris de la iniciativa.” En aquest sentit, ha explicat que al 2002 ja hi havia al mercat múltiples opcions per missatgeria gratuïta i començaven a desenvolupar-se les xarxes socials. “Els responsables polítics de contractar els serveis que van acabar costant 270.000 euros i que han anat directament a la brossa, durant el període 2004-2007, sabien perfectament que estaven desenvolupant un producte que ja es podia trobar lliurement o a baix cost al mercat”, ha subratllat, tot afegint que “creiem que va ser per aquest motiu que la difusió entre les comunitats educativa, veïnal i empresarial va ser pràcticament nul•la, per no posar en evidència la baixa qualitat d’un producte que havia costat 270.000 euros”.
Segons els socialistes, “aquesta nova pífia de l’equip de Govern encapçalada per Manel Ferré, en aquella època primer tinent d’alcalde d’Amposta, es suma al seguit de casos de mala gestió que venim denunciant en els darrers anys com són els vergonyós lloguer del servei de rehabilitació de l’Hospital (2 milions d’euros ); els costos d’urbanització de les malaurades Galeries Comercials (1,4 milions d’euros); la fallida de l’Escorxador (2 milions d’euros), i l’aventura de la nova residència de gent gran (més de 10 milions d’euros), per citar només els casos de més volum econòmic.”