El Govern de la Generalitat ha adjudicat, per mitjà de l'empresa pública GISA, la redacció dels estudis per al desdoblament de l'Eix de l'Ebre entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita per 521.420 euros.
Per tal de millorar la mobilitat i potenciar les comunicacions entre el Mediterrani i la plana de Lleida, el Govern ha inlòs el desdoblament de l'Eix de l'Ebre en el Pla d'Infraestrcutures del Transport. En aquest context, el departament de Política Territorial i Obres Públiques ha donat impuls als estudis per al desdoblament de la C-12 i de l'N-340 entre Tortosa i Sant Carles de la Ràpita. Avui, el DOGC publica l'anunci de licitació dels treballs de redacció de l'estudi informatiu de l'estudi d'impacte ambiental corresponents.
Els estudis analitzaran les diferents solucions constructives i de traçat del desdoblament de la C-12 entre Vinallop i Amposta i de l'N-340 entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita. Aquesta actuació, que abasta un tram d'una longitud total de 18,5 quilòmetres, comportarà una inversió estimada d'uns 122,5 milons d'euros.
El desdoblament s'inicia a la futura variant de Tortosa (C-12), actuació de la qual s'ha iniciat recentment el procés d'informació pública, i l'inici de la variant de Sant Carles de la Ràpita (N-340). Actualment, l'N-340 ja està dedoblada en l'àmbit de la variant d'Amposta i fins al final del pont sobre l'Ebre.
Els estudis inclouen el dedoblament de l'N-340, carretera actualment de titularitat estatal, donada la previsió que passi a formar part de la xarxa de la Generalitat quan l'Estat construeixi l'autovia per l'interior.
L'actuació preveu la formació d'una carretera de quatre carrils per a la circulació, dos per sentit, de 3,5 metres d'amplada cadascun. Els dos sentits de la marxa estaran separats per una mitjana de 2 etres i comptaran amb vorals exteriors de 2,5 metres i vorals interiors d'1,5 metres d'amplada. Els enllaços previstos per tal de facilitar la connectivitat de la via s'efectuaran a diferent nivell. En aquest senit, els estudis analitzaran l'enllaç de connexió amb la futura autovia de l'interior.