divendres, 13 d’abril del 2012

El PSC vota contra l'augment tarifari de la zona blava a Amposta


El grup municipal del PSC a Amposta va votar en contra de l'augment d'un 33,5% de mitjana de la zona blava en el darrer ple municipal en què l'equip de govern es va quedar sol defensant aquesta proposta. Manel Ferré va justificar els aguments de 14 i 24 cèntims en la primera hora i segona, respectivament (fins ara el preu era de 0,56 cts/h) al·legant que l'empresa concessionària havia de recuperar la inversió feta en les obres de l'aparcament soterrat de la plaça del Mercat. “Tot i estar d'acord en què l'empresa ha de mantenir un equilibri econòmic pel que fa a l'explotació de la concessió, aquest augment exagerat s'hagués pogut fer gradualment en els propers cinc anys sumant-hi l'IPC”, ha argumentat el portaveu del grup, Antoni Espanya, que ha afegit: “D'aquesta manera, igual que es va fer en el seu dia amb l'IBI urbà que es va repartir en deu anys, l'augment podia haver estat del 10% anual durant cinc anys”.

Per tot això, el portaveu Socialista ha lamentat que aquesta decisió no ajudarà gens a la zona comercial a la que dóna servei la zona blava “en uns moments en què les famílies estan ajustant molt els seus pressupostos i on és habitual veure en molts moments del dia les zones d'estacionament de pagamanet pràcticament buides”.

S'aproven les mocions en defensa dels ajuntaments petits i del Corredor Mediterrani

Espanya també ha destacat l'aprovació per unanimitat de les mocions presentades pel PSC. Una feia referència a un estudi publicat recentment des de la Universitat de Barcelona en què es proposa la fusió de municipis petits i es conclou que amb Ajuntaments grans, de més de 5.000 habitants, es facilitarà el finançament local. “A Catalunya, 738 dels 947 municipis són de menys de 5.000 habitants. Dels 52 pobles de les Terres de l'Ebre, si fem cas dels estudis publicats, 42 d'aquests municipis haurien de fusionar-se”, ha recordat. La moció insta al govern de la Generalitat a un pronunciament clar i rotund en favor dels municipis petits perquè “mantenen el medi natural i fixen la gent al territori, alhora que no són culpables en absolut del dèficit públic, ja que apliquen en general el principi de subsidiarietat fins al final i mancomunen serveis, racionalitzant la despesa, prestant els mateixos serveis d'una manera més eficaç i eficient”.

L'altra moció posava en evidència la posició del govern del Partit Popular, a través de la ministra de Foment, Ana Pastor, que va presentar la proposta de l'Estat per a la Xarxa Transeuropea de Transport de Mercaderies, on recupera l'aposta pel Corredor Central prioritzant-lo i en detriment del Corredor del Mediterrani. “Amposta serà un municipi beneficiat directament pel traçat del Corredor Mediterrani atès que passarà pel nostre terme municipal i molt a prop del nucli urbà”. La moció demana que l'Ajuntament d'Amposta reclami al govern de la Generalitat de Catalunya el suport incondicional al Corredor del Mediterrani com a “prioritat dintre del transport de mercaderies, per davant del Corredor Central, i una sortida i entrada a les Terres de l'Ebre d'aquest important eix”.