Ports de la Generalitat ha adjudicat les obres per renovar la llotja de peix del port de les Cases d’Alcanar. L’actuació permetrà optimitzar el procés de comercialització del peix i adequar l’edifici als nous requeriments sanitaris, ambientals i de qualitat. Així, el projecte, que s’emmarca en el Pla de millora de les llotges de Catalunya, ha de millorar la prestació de serveis al sector pesquer canareu. Les obres suposaran una inversió de 184.000 euros i tindran un termini d’execució de tres mesos.
La reforma de la llotja de peix suposarà la distribució de la superfície en diferents zones d’ús i l’adaptació de l’edifici a la normativa vigent. Així mateix, es crearà una zona perquè els visitants puguin observar la subhasta del peix sense interferir en les tasques del sector pesquer.
La superfície de l’interior de la llotja es dividirà segons les fases de manipulació del peix: arribada i descàrrega, subhasta, classificació i expedició.
Així mateix, rere la línia de subhastes se situarà la zona per als compradors. També s’adequarà un espai per a ús veterinari i un magatzem.
L’edifici s’adaptarà a la nova normativa amb nous tancaments, paviments i revestiments, a més, de noves instal·lacions d’aigua, electricitat i xarxa contra incendis.
Pla de millora de les llotges
L’adequació de la llotja de peix del port de les Cases d’Alcanar és una actuació prevista en el Pla de millora de les llotges de Catalunya. El Pla, aprovat per l’Executiu català, l’any 2008, té com a finalitat adaptar els edificis a la normativa vigent en matèria de sanitat, qualitat i medi ambient.
La rehabilitació de 21 llotges de peix arreu de Catalunya, que s’està duent a terme, suposarà una inversió de 3,8 MEUR, finançada inicialment per Ports de la Generalitat. Després, un 50% d’aquesta inversió serà retornada a Ports pel departament d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural, mitjançant el Fons Europeu de Pesca (FEP).