L'Entesa ha entrat avui
aquestes esmenes per al seu debat al Senat conjuntament amb les
presentades al Congrés, que no es van aprovar
L'Entesa
pel Progrés de Catalunya ha entrat aquest matí tres esmenes als
pressupostos generals de l'Estat per a l'ampliació de les partides
de les variants de l'Aldea, Corbera d'Ebre i Gandesa. El portaveu
adjunt de l'Entesa, el socialista Joan Sabaté, ha explicat que es
tractaria d'una aportació de 20 milions d'euros per a enllestir les
obres de la variant de l'Aldea, que en el pressupost té una
assignació de 9 milions d'euros; de 354.000 euros per a la variant
de Corbera, amb una previsió de 97.000 euros, i de 199.000 euros per
a la de Gandesa, inicialment pressupostada en només 40.000 euros.
Les esmenes entraran la setmana vinent al seu debat en comissió al
Senat i es debatran la setmana del 18 de juny en el ple de la Cambra
Alta.
“Es
tracta de tres obres absolutament necessàries per millorar la
comunicació al nostre territori i sobretot reduir la sinistralitat,
molt elevada en el cas de l'Aldea”, ha destacat Sabaté, que ha
recordat: “La variant de l'Aldea és una obra ja iniciada per
l'anterior govern Socialista que, si bé s'ha alentit com a
conseqüència de la crisi, és necessari finalitzar-la ja en càrrec
a aquest exercici pressupostari, tal com demanen els veïns de la
població”.
A
banda d'aquestes, els socialistes també han entrat al Senat les
esmenes referents a les Terres de l'Ebre, presentades i rebutjades
per la majoria del PP al Congrés dels Diputats. Es tracta dels 10
milions d'euros per una segona fase del Pla d'Industrialització de
les Terres de l'Ebre; 1 milió d'euros per a la Mancomunitat de la
Taula del Sénia; 100.000 euros per a la connexió de l'estació de
bombeig d'Illa de Mar del Delta de l'Ebre amb el filtre verd, i
350.000 euros per al projecte de regeneració de les aigües de les
badies dels Alfacs i del Fangar al Delta de l'Ebre. També es
mantenen les esmenes que reclamen en el marc de l'addicional tercera
el projecte constructiu de l'A-7 entre la Jana i el Perelló, la
millora de la línia ferroviària entre Móra d'Ebre i Reus i un
conjunt d'actuacions en el corredor del Mediterrani.
Sabaté
ha recordat que es tracta d'esmenes realistes adaptades a un
pressupost de contenció i que fan referència a actuacions
“absolutament inajornables”.